Friday, September 22, 2006

Rapport från Hurghada

Hoppas ni har det fint där hemma i Jönköping, Stockholm eller Åmål eller var ni nu befinner er, själv är jag i Egypten. Efter ett dygn på plats så har jag hunnit med det närmsta revet, hotellrestaurangerna, playan, och sett denna semesters första kamel.

Pyramiderna från planet. (ok ja vet, lite väl turistigt, men men)


Hotellet är som en koloni för tjocka västerlänningar, främst tyskar såklart, och medelåldern är sisådär 50+.. Men för att tillhöra minoriteten så känns det ändå väldigt bra att vara här. Att bara ta för sig utav vad någon av de fem restaurangerna har att erbjuda går såklart inte att jämföra med att vänta på ekot i mitt kylskåp hemma på Öster, och att ta ett bad i röda havet bland clownfiskar och rockor mm går heller inte att jämföra med ett septemberdopp i Vättern el Mälaren.

Utsikt från vår terrass.


En av de två ”laguner” hotellet har att erbjuda.



Nä nu ska jag ta en promenad till basaren för en lektion i prutning eller bara ta en kopp te med någon egyptier, får se. På återseende.

3 Comments:

Blogger Jonatan said...

hmm, såg inte riktigt pyramiderna. google-safari-mygel i photoshop på g? ;) hälsa mor o ta d lugnt me tyskarna...

3:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ta med en kamel hem till mig! eller en egypt.

5:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

kopp te.. får se...

han kan rimma också!

1:15 PM  

Post a Comment

<< Home